راهنما خرید خردکن برقی خوب با توجه به بودجه و نیاز هر خانواده

۸ آبان, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
10 نکته مهم در خرید خردکن خوب بازار

راهنما خرید خردکن برقی به شما کمک می کند با توجه به بودجه و نیاز خانواده خود بهترین دستگاه را خریداری کنید. خردکن برقی یکی از چند وسیله ضروری آشپزخانه در دنیای مدرن است که سرعت، کیفیت و لذت در آشپزی را نسبت به شیوه‌های سنتی، افزایش می‌دهد. خرید خردکن برقی برای همه خانم‌ها و آقایان علاقه مند به آشپزی که مایل‌اند در ضمن حفظ کیفیت غذا، به روند آشپزی خود نیز سرعت ببخشند، اقدامی ضروری است.

برای تعدادی از افراد کار با چاقو جهت خرد کردن مواد غذایی بسیار لذت بخش است اما همین افراد گاهی سرعت و کیفیت کار با خردکن را به لذت کار را با چاقو ترجیح می‌دهند. کارایی خردکن برقی به تکنولوژی ساخت و تعدد عملکردهای آن بستگی دارد.  در راهنمای کامل خرید خردکن برقی درباره خردکن برقی و موارد زیر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • مواردی که هنگام خرید خردکن برقی باید به آن توجه کنیم
  • خردکن برقی تک کاره
  • خردکن برقی چند کاره
  • پرفروش‌ترین خردکن‌های برقی
  • قیمت خردکن برقی

 کارایی خردکن برقی و مزایا استفاده آن

با شنیدن اسم خردکن برقی اولین تصویر و ذهنیتی که از آن ایجاد می‌شود، خرد کردن و ریز کردن سبزیجات و میوه جات با استفاده از ان است. اما جالب است بدانید با خرید خردکن قادر به خرد کردن هر نوع ماده غذایی از جمله گوشت، سبزی، مرغ، میوه، خشکبار و مغزها هستید. قدرت موتور عالی خردکن‌های برقی امکان ریز کردن سریع مواد غذایی متنوع را در عرض فقط چند ثانیه فراهم می‌کند.

تهیه سس، اسموتی، سوپ، هم زدن خمیر و ورز دادن آن با خرد کن برقی امکان پذیر است. فقط افزایش سرعت کار توسط این دستگاه‌ها مورد بحث نیست چرا که خرد کردن هم اندازه و یکدست مواد از دیگر دلایل علاقه مندی افراد به خرید خردکن برقی و میزان فروش بالای آن است. به طور کلی مزایای کار با این محصول برقی آشپزخانه به صورت زیر است:

  • سرعت بخشیدن به فرایند خرد کردن مواد غذایی
  • آسان کردن فرایند آشپزی و لذت بردن از آن
  • خرد کردن مواد غذایی به صورت یکدست و هم اندازه
  • افزایش کیفیت آشپزی
خردکن روگن المان

خردکن روگن مدل RU-2320 اصل موتور مسی 6 تیغه (بهترین خردکن بازار)

  • دارای تیغه و شفت تیتانیوم ضد ساییدگی
  • 6 تیغه تیتانیوم با قابلیت یخ خردکن
  • موتور قدرتمند مسی با توان 800 وات واقعی
  • کاسه شیشه ای پیرکس 3 لیتری
  • دارای پایه ضد لغزش
  • دارای سری همزن برای میکس کردن مواد
  • دارای درپوش ضد پاشش
خردکن روگن مدل RU 2330

خردکن و غذاساز روگن مدل RU 2330 استیل 6 لیتری تیغه تیتانیومی

  • دارای موتور با هسته و کولکتور بزرگ مسی
  • توان دستگاه 1000 وات واقعی
  • سنسور محافظت از دمای پیش از حد
  • دارای کاسه 6 لیتری استیل ضد زنگ
  • گیربکس با چرخ دنده های تیتانیومی
  • تیغه 4 پر تیتانیومی با برند لیزری اصلی
  • دارای برند برجسته روی موتور محصول
  • دارای درپوش و واشر ضد لغزش

راهنمای خرید خردکن برقی خوب

یک آشپز در هر صورت به یک خردکن در محیط آشپزخانه نیاز خواهد داشت حال یک آشپز حرفه‌ای باشد یا آنکه مهارت چندانی در آشپزی نداشته باشد. خردکن در همه آن لحظاتی که استرس کمبود وقت دارید به کمک شما خواهد آمد. اما حال که قصد خرید خردکن برقی دارید به غیر از قیمت چه مواردی را باید در نظر داشت و چه خردکنی برای شما مناسب‌تر است؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

خرید خردکن برقی خوب به شما کمک می کند از آشپزی لذت صدچندان ببرید. خردکن برقی یکی از وسایل کاربردی و ضروری موجود در آشپزی است که در سریع آماده شدن غذاها بسیار کمک کننده است. برای تهیه هر غذایی اول از همه باید مواد اولیه آن را آماده و خرد کرد بنابراین وقت زیادی را برای این کار باید صرف کنیم. خردکن‌ها بهترین وسیله برای سرعت بخشیدن به آشپزی هستند علاوه بر این با یکدست خرد کردن مواد غذایی موجب می‌شوند که غذا ظاهر بسیار خوبی داشته باشد. ما در سایت ژینال به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید بهترین خردکن موجود در بازار را انتخاب کنید.

راهنمای خرید خردکن برقی خوب

خردکن‌های برقی با تنوع بسیار بالایی در بازار موجود هستند که امکان انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین مدل شاید به نظر کار سختی باشد و دچار وسواس در انتخاب خردکن خوب شوید. ما در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در خرید یک خردکن خوب اشاره کنیم تا بتوانید بهترین خردکن موجود در بازار را تهیه کنید. در مقاله بهترین خردکن برقی شیشه‌ای و استیل بازار در سال ۱۴۰۲ بهترین مدل های خردکن بازار را معرفی کرده ایم. اگر به دنبال خرید خردکن برقی خوب هستید حتما این مقاله را بخوانید.

خردکن سیلور کرستSL-2021 کاسه استیل 4.5 لیتری 3500 وات

خردکن سیلور کرست کاسه استیل 7.5 لیتری 3500 وات

توان دستگاه 3500 وات واقعی کاسه استیل 7.5لیتری 2 سرعته با 4 تیغه فولادی

قدرت موتور و توان خردکن

یکی از نکات اصلی که در خرید خردکن برقی خوب باید به آن توجه کنید قدرت موتور و توان آن است. هر چقدر که توان مصرفی خردکن بیشتر باشد قابلیت خرد کردن مواد با دستگاه هم بیشتر و بهتر خواهد بود. شما باید بسته به نیازتان خردکنی را انتخاب کنید که توان مناسبی داشته باشد تا بتواند نیازهایتان را برآورده کند و در نهایت محصول کاربردی باشد. به این نکته هم دقت کنید که هر چقدر توان مصرفی و قدرت موتور خردکن زیاد باشد قطعا برق مصرفی دستگاه هم بیشتر می‌شود. اما چون خردکن به مدت زیادی روشن نمی‌باشد و همانند وسایلی چون تلویزیون یا یخچال دائم در حال کار کردن نیست بنابراین نگران برق مصرفی آن نباشید.

توان خردکن‌های برقی در محدوده 150 تا 1000 وات قرار دارد. هر چه خردکن‌هایی با توان بالاتر خریداری کنید سرعت و قدرت بالاتری را نیز از خردکن مشاهده می‌کنید. موتورهایی با توان بالا، تیغه‌ها را با سرعت بیشتری به چرخش در می‌آورند که در نتیجه آن مواد غذایی با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری خرد می‌شوند. قطعا توان و قدرت موتور روی قیمت خردکن برقی نیز تاثیرگذار است. اگر به صورت مداوم و روزانه از خردکن استفاده می‌کنید، بهتر است مدل‌هایی با توان بالاتر تهیه کنید تا پاسخگوی نیازهای شما باشد. خردکن‌هایی با توان پایین‌تر برای افرادی که کمتر از آن استفاده می‌کنند، مناسب‌تر است.

10 نکته مهم در خرید خردکن خوب بازار

تعداد و جنس تیغه

تیغه خردکن معمولا از جنس استیل ضد زنگ طراحی شده‌ است. تیغه‌های استیل هم بسیار تیز هستند و هم طول عمر بسیار بالایی دارند، همچنین مقاومت زیادی در برابر مواد سفت دارند بنابراین به مرور زمان با استفاده زیاد دچار زنگ زدگی و خرابی نمی‌شوند.

خردکن‌ها معمولا به صورت 2 تیغه، 4 و 6 تیغه در بازار موجود هستند که بسته به نیازتان یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. تعداد تیغه‌ها در خردکن تاثیر زیادی بر میزان و کیفیت خرد کردن مواد غذایی دارد. هرچقدر تعداد تیغه‌ها بیشتر باشد قاعدتا مواد غذایی بهتر و بیشتر خرد می‌شوند و خود تیغه‌ها هم طول عمر بیشتری خواهند داشت.

خرد کن 3.8 لیتری سیلور کرست مدل NF-1922

خرد کن 3.8 لیتری سیلور کرست مدل NF-1922 تیغه تیتانیومی 3000 وات

  • توان مصرفی 3000 وات
  • دارای کاسه شیشه ای 3.8 لیتری
  • تنظیمات سرعت 2 حالته
  • تیغه 4 تایی  تیتانیومی با شفت فلزی

جنس بدنه خردکن برقی، تیغه و کاسه

از جمله پارامترهای مهم در راهنمای کامل خرید خردکن برقی مناسب، توجه به جنس آن است. برای داشتن تیغه‌هایی محکم و بادوام که در عین حال ارزش غذایی مواد خرد شده را تحت تاثیر قرار ندهند، بهتر است خردکن‌هایی با تیغه ضد زنگ خریداری کنید. در بازار خردکن‌هایی با کاسه استیل، شیشه‌ای و پلاستیکی موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. کاسه شیشه‌ای و فلزی جهت جابجایی، سنگین هستند و خط و خش ایجاد شده روی کاسه‌های پلاستیکی به مرور زمان، از معایب اینگونه کاسه‌ها است. کاسه شفاف که بتوانید میزان خرد شدن مواد را بدون نیاز به برداشتن موتور، مشاهده کنید انتخاب بهتری برای خرید خردکن است.

محفظه خردکن می‌تواند به صورت شیشه‌ای یا پلاستیکی باشد. خردکن‌های شیشه‌ای وزن سنگین تری دارند و احتمال شکستن ظرف هم در آن‌ها بیشتر است. اما برای سلامتی ضرری ندارد و می‌توانید مواد غذایی گرم را هم با دستگاه خرد کنید و همچنین به دلیل شفاف بودن بدنه می‌توانید خرد شدن مواد درون دستگاه را مشاهده کنید. بدنه پلاستیکی وزن سبک‌تری دارد و کار کردن و جابجایی آن‌ بسیار آسان تر است. بهتر است در زمان انتخاب خردکن به کیفیت پلاستیک و موادی که برای ساخت آن استفاده شده است بسیار توجه کنید که از مواد درجه یک در ساخت آن استفاده شده باشد. بدنه پلاستیکی طول عمر بیشتری دارد.

تعداد تنظیمات سرعت

قابلیت تنظیم سرعت در کارایی خردکن بسیار موثر است. با توجه به مواد غذایی که دارید می‌توانید برای عملکرد بهتر و خرد کردن بیشتر مواد غذایی از سرعت مناسب دستگاه استفاده کنید. موادی همچون سیب زمینی، هویج و گوشت که بافت سفت‌تری دارند با سرعت بیشتر و موادی همچون خیار، پیاز، گوجه فرنگی و سبزی که بافت نرم‌تری دارند با سرعت پائین‌تر بهتر خرد می‌شوند. خردکن‌های 2 و 3 سرعته بهترین گزینه می‌باشند.

خردکن ۶ تیغ سفید عرشیا مدل EC116-2617

خردکن 6 تیغ عرشیا مدل EC116-2617 رنگ سفید

دارای ۶ تیغه از جنس استیل ضد زنگ و تیز ظرف شیشه ای ۱/۵ لیتری قدرت موتور 600 وات واقعی

ظرفیت مخزن خردکن

مخزن خردکن یکی از مواردی است که در خرید خردکن باید به آن دقت کنید. اگر از خردکن برای خرد کردن مواد کمی استفاده می‌کنید بهتر است محفظه کوچکتر دستگاه را تهیه کنید تا مواد بهتر خرد شوند زیرا محفظه بزرگ مواد کم داخل خردکن را زیاد خرد نمی‌کنند. اما اگر جز خانواده‌های پر جمعیت هستید و هر روز حجم زیادی از مواد غذایی را خرد می‌کنید بهتر است خردکن بزرگ‌تر با تعداد تیغه‌های بیشتری تهیه کنید تا عملکرد بهتری برایتان داشته باشد.

قفل ایمنی

همانطور که می‌دانید اکثر وسایل برقی آشپزی مجهز به میکروسوئیچ یا قفل ایمنی هستند. میکروسوئیچ‌ در ایمن بودن خردکن بسیار موثر است و تا زمانی که تمامی قطعات به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند امکان روشن شدن دستگاه را به شما نخواهند داد.

خردکن 123 سیلور کرست 0.5 لیتری

خردکن 123 سیلور کرست 0.5 لیتری مدل SMZ 260 I2

  • داری کاسه 0.5 لیتری پلاستیک شفاف
  • قدرت موتور 260 وات واقعی
  • 2 تیغه استیل ضد زنگ
خردکن سیلورکرست مدل 528

خردکن سیلورکرست مدل 528 دو کاسه استیل و شیشه ای 4 لیتری 2 تیغه

  • دارای دو کاسه استیل و شیشه ای 4 لیتری
  • توان موتور 3800 وات واقعی
  • دارای دو تیغه 6 تایی و 4 تایی
  • تنظیمات سرعت 3 حالته
  • دارای دسته برای نگهداری راحت
موجود نیست !

اطلاعات بیشتر

صدای موتور خردکن

صدای خردکن یکی از مؤلفه‌هایی است که برای بعضی کاربران بسیار اهمیت دارد. می‌توان گفت که صدای خرد کن ارتباط مستقیمی با توان و قدرت موتور دستگاه دارد. هر چقدر خردکن موتور قوی داشته باشد صدای دستگاه هم بیشتر است. خردکن‌هایی با توان 1000 وات  صدای بیشتری نسبت به خردکن‌های با توان 200 وات دارند. اما به این نکته هم باید توجه کرد که موتور با قدرت پایین کارایی کمتری هم دارد و خردکن‌های با توان بالا در زمانی سریع مواد غذایی را برایتان آماده خواهند کرد .

طول سیم

کابل خردکن در استفاده بهتر از محصول می‌تواند موثر باشد. طول کابل مناسب موجب استفاده بهتر و کاربردی‌تر محصول خواهد شد. معمولا بهترین متراژ کابل در خردکن‌ها 1 تا 1.5 متر می‌باشد. کمتر از این متراژ موجب دردسر و استفاده از سه راهی خواهد شد و متراژ بیشتر هم دست و پا گیر و موجب اشغال فضا خواهد شد. بنابراین در خرید خردکن برقی خوب باید به طول سیم دقت داشته باشید.

خردکن ۶ تیغ مشکی عرشیا مدل EC116-2618

خردکن 6 تیغ مشکی عرشیا مدل EC116-2618

  • قدرت موتور 600 وات واقعی
  • دارای ۶ تیغه از جنس استیل ضد زنگ و تیز
  • مناسب برای خرد کرد ریز ریز کردن و پوره کردن مواد غذای و سبزیجات
  • با طراحی جمع جور و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی
  • ظرف شیشه ای ۱/۵ لیتری
  • دکمه تک لمسی برای کار کردن
  • طراحی ارگونومی برای استفاده راحت و آسان

پایه‌های ضد لغزش

برای استفاده بهتر از خردکن در هنگام خرید به پایه‌های دستگاه توجه کنید که دارای 4 پایه ضد لغزش یا صفحه نگهدارنده باشد. با وجود این پایه‌ها می‌توانید دستگاه را بر روی سطوح سرامیکی و یا کابینت قرار دهید و در هنگام روشن شدن اصلا نگران تکان خوردن و لرزش خرد کن نباشید. این امر موجب صدای کمتر خردکن و امنیت استفاده از آن خواهد شد.

قابلیت شستشوی خردکن در ماشین ظرفشویی

همانطور که گفتیم یکی از دلایل استفاده از خردکن، سرعت بخشیدن به کار آشپزی است. در هنگام خرید خردکن برقی خوب به جداشدن تمامی قطعات قابل شست و شوی دستگاه توجه کنید تا بتوانید به راحتی و پس از هر بار استفاده از دستگاه بتوانید آن را با دست یا ماشین ظرفشویی بشویید. قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید

ویژگی های خردکن برقی تک کاره

خردکن برقی تک کاره فقط مجهز به تیغه‌هایی جهت خرد کردن مواد غذایی است و به منظور رنده و اسلایس کردن مواد نمی‎توان از آن استفاده کرد. قیمت خردکن برقی تک کاره پایین‌تر از مدل‌های چندکاره است و چنانچه قصد خرید خردکن برقی ارزان قیمت را دارید، بهترین گزینه است.

خردکن مولینکس مدل DPA144

خردکن مولینکس مدل DPA144 چهارکاره 1000 وات اورجینال

  • وزن سبک 1700 گرم
  • دارای قدرت 1000 وات واقعی
  • ظرفیت خردکن 500 گرم
  • تیغه دوپره استیل ضد زنگ
  • جنس بدنه و کاسه پلاستیک شفاف
  • طول سیم 90 سانتی متری

ویژگی های خردکن برقی چندکاره

در صورتی که مایل هستید علاوه بر خرد کردن مواد غذایی، آن‌ها را در اشکال مختلفی ریز کنید، از خردکن برقی چندکاره استفاده کنید. این خردکن‌ها به قطعات متنوعی مجهز شده‌اند تا بتوانید میوه و سبزیجات را به اشکال مختلفی رنده و ریز کنید.

بهترین مارک خردکن برقی در ایران

برای انتخاب بهترین خردکن برقی، گزین‌های زیادی از برندهای مشهور در دسترس است که می‌توانید آن‌ها را به راحتی داخل ایران و از طریق فروشگاه‌های معتبر با قیمت مناسب تهیه کنید. در ادامه راهنمای کامل خرید خردکن برقی به معرفی این برندها می پردازیم از جمله برندهای معتبری که برای خرید خردکن برقی می‌توان معرفی کرد در ادامه ذکر شده است:

  • خردکن برقی فیلیپس
  • خردکن برقی تفال
  • خردکن برقی فوما
  • خردکن برقی سیلور کرست
  • خردکن برقی کنوود
  • خردکن برقی روگن
  • خردکن برقی مایر
  • خردکن برقی بوش
  • خردکن برقی دسینی
  • خردکن برقی زومیت
  • خردکن برقی فکر
  • خردکن برقی ناسا
  • خردکن برقی گوسونیک

قیمت خردکن برقی در بازار

در ادامه راهنمای کامل خرید خردکن برقی باید بدانید که خردکن برقی تک کاره و خردکن برقی چندکاره بر اساس چندین پارامتر قیمت گذاری می‌شوند از جمله:

  • جنس بدنه و کاسه خردکن
  • توان و قدرت موتور
  • ظرفیت کاسه
  • تک کاره یا چندکاره بودن دستگاه
  • جنس تیغه‌ها

اما در کل قیمت خردکن برقی در ایران از حدود 500 هزار تومان شروع شده و تا دو میلیون و بالاتر ادامه می‌یابد. جنس، قدرت موتور و برند دستگاه از مهمترین عوامل موثر بر قیمت خرد کن است.

خرید خردکن برقی خوب با قیمت مناسب

یک دستگاه برقی پرکاربرد و ضروری در آشپزخانه که باعث تجربه لذت واقعی آشپزی می‌شود، خردکن برقی است. خردکن‌های برقی توسط اکثر برندهای معتبر جهانی تولید و عرضه می‌شوند. خوشبختانه تولیدات اکثر این برندها در ایران نیز در دسترس است و با قیمت‌های مناسبی به فروش می‎رسند. برای خرید خردکن برقی تک کاره و چندکاره به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از اصل بودن و کیفیت خردکن مطمئن باشید.

ژینالZHINAL  به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین غرب کشور، مجموعه‌ای متنوع از انواع خردکن برقی را به منظور فروش در وب سایت ژینال قرار داده است. خرد کن برندهای معتبر و جهانی همگی در فروشگاه ژینال جمع آوری شده تا امکان انتخاب از میان مدل‌ها و قیمت‌های مختلف فراهم شده باشد. قیمت‌ها در ژینال مناسب و ارسال کالا سریع صورت می‌گیرد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.